THE BLUE STORY

Én személy szerint nem értem a jelenséget… mármint, jó nagyjából kapisgálom, hogy miről lehet szó, jött Pat McGrath és a 2013 SS fashion week showk, és mindenképpen ki kellett találni valami  forradlamian újat, olyat, amire már évek óta nem volt példa a divathét kifutóin. Na de pont a kék szemfesték legyen ez? Egyesek szerint be kellene tiltani, mások még mindig nem tudtak elszakadni sminktáskájuk kilencvenes évek beli darabjától. Persze vannak,akik már egy a régi dicsfényét visszakövetelő trendként emlegetik, mint például Anna Sui, a Dior, Michael Kors, Jeremy Scott, Jason Wu. Voltak itt leheletnyi, mélyítővonalra húzott vonalak, navy kék szeméjtus, krémes, metálos csillogás és a púder színével egyező kövekkel kirakott szemhéjak is.  A tavasz-nyári showkon több árnyalat is közrejátszott abban, hogy az arcokon a kék lett a kedvenc szín, és ez a trend folytatódni látszik a következő, ősz-téli időszakban is.  És itt felmerül a kérdés, hogy mikortól számít valami az aktuális időszak trendjének? A kifutós szereplések mellett egyértelmű, hogy kell egy közeg, ami átveszi és természetes folyamat révén terjeszti a produktumot ezáltal az közkedveltté válik, ekkor már kifejezetten beszélhetünk trendjelenségről.

SS13_SCB_Dior_Blue_2470154a

Ahhoz, hogy egy ilyen, szerencsére rég elfeledett, ízléstelenség határait éppenhogy súroló jelenség ismét mgjelenhessen, mégpedig a high fashion világból lassan a drogériák polcaira szálingózva, több kozmetikai cég, sztársminkes és divatház együttes munkája szükséges. Úgy veszem észre, mindezek vásárlói és nézői közönsége nem igen tud mit kezdeni ezzel a trenddel, hiszen még talán nem is olyan régen ment ki a divatból, hogy máris visszajöhessen. A kozmetikai brandek közül ha jól emlékszem a L’oreal, a Maybelline és a MAC voltak az elsők, akik kékítésre adták a fejüket, mégpedig a drogériák és üzleteik polcainak elárasztásával. A krémes szemfestékek, és a szürkés vagy éppen ijesztően élénk árnyalatok mind-mind ott vannak a szemünk előtt, égészen addig, amíg hozzá nem szokunk, és magunk is bedőlünk hívogatásuknak, vagy éppen elhessegetjük a gondolatot és maradunk jól bevált natúr színeinknél. Egyértelmű, hogy a kozmetikumok ezen fajtája, egy “fentről” érkező, folyamatos hypeolás nélkül nem válna túl gyorsan közkedveltté, hiszen gondoljuk csak bele, tavaly szeptember óta hány divatszerkesztő, modell vagy blogger villantott kék szemhéjakat? Szerintem egy sem. Ellenben a filmsztárokkal és zenészekkel, vagy éppen Palvin Barbarával, aki szintén egy jó kis kék kontúrt kapott L’orealos sminkesétől a Golden Globe-os vörös szőnyegre, az már mindegy volt, hogy iszonyúan áll neki. Még mindig nem értem, hogy most, hogy bejött a monokróm trend, elcsendesült a print-őrület, akkor miért kell egy harsány sminktrendet a piacra erőltetni?

Nektek mi az ítéletetek a kék szemfesték felett?

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s