FASHION BLOG OVERDOSE

Gondolom mondanom sem kell, hogy a divatblogok és online magazinok fénykorát éljük, mikor egy ilyen divatmániás embernek mint én, soha nem jutna elég ideje arra, hogy minden olyan információhoz hozzáférjen amelyet az ilyen weboldalak kínálnak. Rengeteg ilyen oldal várakozik rám minden reggel a Top sites-ban, és segít hogy kellő információval és inspirációval felpakolva kezdjem a napot, hogy utána több ismerősöm is számon kérjen : ‘Te honnan tudsz mindig mindent?!’ Hát innen.

Jöjjenek a (szerintem ) jelen korunk legjobb divatblogjai:

STYLE.COM

Fashion Weekek alatt napi kenyerem ez az oldal, akár a showk képeiről, modelljeiről vagy kritikáiról van szó, akár Tommy Ton street style képeiről. Belépőt csak high fashion szakma legfelsőbb rétege kapott, így celebekkel, lifestyle témákkal csak nagyon ritkán foglalkoznak.

FASHIONCOPIOUS

Innen kapom a napi editorial feed-et, legyen szó akár a legnagyobb divatházak kampányairól, akár feltörekvő fotósok és modellkek közös művészkedéséről. Néha az az érzésem, hogy a megjelenést megelőzve biztosítják számunkra a legújabb divatanyagokat és kampányokat.

GRAZIA DAILY

A Grazia UK hivatalos weboldala, ahol sztárok outfitjeit, a legfrissebb divathíreket, beautyt, street style-t és shoppingtippeket is profik tolmácsolásában kapjuk. Számomra fedezi a napi beauty és shopping dózist.

STYLEMINUTES

Ha már unalmas a Models.com, íme a legújabb modellekkel foglalkozó blog, akik korunk topmodelljeit a models.com-hoz hasonlóan rendszeresen rangsorolják. Statisztikáik a modellek által teljesített show-k mennyiségét veszi alapul, mikozben designerek interjúival és backstage képekkel is szórakoztatnak minket.

HUNGARIAN FASHIONS BEAUTY

Neve alapján a magyar divat szépségét bemutatni hivatott oldal, ahol az összes magyar modell és külföldi fotós munkáját nyomonkövethetjük.

Folyamatosan felmerülő kérdésnek számít, hogy vajon a gombaként feltűnedező divatblogok és online magazinok vajon egyszer legyőzik-e nyomtatott társaikat. Az online verziók ingyenesek, könnyen hozzáférhetők, és belőlük a képek és információk továbbítása egy copy-paste folyamattal szinte gyerekjáték. Ennek köszönhetően folyamatosan bukkannak fel olyan fiatal tehetségek, akik munkáik interneten való terjedése nélkül nemigen tudnának kitörni aktuális alkotóhelyük ajtajai mögül. Lehetnek ők akár fotósok, divatbloggerek, tervezők stb… Teljesen természetes,hogy az internet megjelenésével sokkal könnyebbé vált a divatszakma kapuin való betörés, de nyilván a fiatal tehetségek tömeges megjelenésével ez a játszótér zsúfoltá is vált. Így aki igazán jó abban amit csinál, annak nehezebb a kiemelkedés, hiszen a vetélytársaival ugyanolyan mennyiségű figyelmet kapnak. Ugyanezen az elven továbbhaladva, nem nehéz a sz*rból sem várat építeni, hogyha az embernek éppenséggel a kapcsolatai vagy az anyagi helyzete ezt lehetővé teszi. Gondolom ezen sorok olvasása közben mindenki asszociált egy-két névre (engem kivéve persze), akát magyar, akár külföldi terepet nézve.

A hatalmas művésztömeg legjobbjainak kiszűréséhez van szükség a jó öreg divatmagazinokra, amelyeknek tömbjeit az ember egyébként is szívesen gyűjtögeti a polcán, még ha fizetnie is kell érte. Soha semmi nem fogja pótolni azt az érzést, mikor egy ID-t, Numérót vagy éppen egy Elle-t végiglapozva azt a gyűjteményed többi darabja mellé csúsztatod, majd közben az évekkel ezelőtti számokba is bele-bele lapozol, hogy inspirálódj az editorialokból, vagy az évvekkel ezelőtti trendhírekből. Ezek a magazinok számomra ugyanolyan értékek, mint a könyvek (és nem csak mert szerepelek bennük..ehh), és biztos vagyok abban, hogy tízen x év után hálát fogok adni egykori önmagamnak, hogy nem az online verziójukat töltöttem le. Szerintem a legtöbb divatorientált ember így gondolkodik, gyűjteményüket nem csak értékként, de lakásdekorációként is definiálva.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s