ÚJ TERVEZŐ, ÚJ DIOR?

Először is engedjétek meg, hogy a Raf Simons szavait idézzem a Diorral kapcsolatban, néhány héttel ezelőttről. ‘A Chanel-nőt nem kell látnom, már a sarokról érzem az illatát, de a Dior-nőt nem ismerem meg. Ezen változtatni kell. A Chanelnek megvannak a kétrészes kosztunmjei a zsebekkel és a bouchléval, de a Diornak mi ez manapság? Nem tudom megmondani.’

‘Dior alapvető szenvedélye az volt, hogy a könzönséget akarta, hogy viseljék a ruháit. Azt akarom, hogy az utcán viseljék őket. Ha nem kötődik a külvilághoz, akkor nekem az egész nagyon mesterkéltnek tűnik’

Magyarul több egyszerűséget szeretett volna vinni a kollekciókba, viselhetővé tenni azokat, de mindenzek mellett azonnal felismerhető, ikonikous ruhadarabokat szeretett volna teremtenni a 67 éves divatháznak, amelyekről az embereknek azonnal beugrik, hogy Diorral van dolguk. Ezek a célkitűzések magvalósulni is látszanak az új kampányképeken.

Simons felrúgni látszik az eddig Galliano által megalapozott Dior-szabályokat, mind a design, mind a fotózás szempontjából. Teljesen új stábbal dolgozott, így olyan fotósokat mellőzött, mint például Meisel, Inez and Vinoodh, Lindbergh, akik eddig rendszeresen Dior kampányokat fotózgattak és olyan modelleket mint Karlie Kloss, aki már a márka kampánylánya volt kitudja hány szezon óta. Ehelyett Willy Vandeperre-vel dolgozott, akivel már számos Jil Sander kampányt lefotóztak együtt. A modellek pedig Anna Martynova, Marie Piovesan, Daiane Conterato és Daria Strokous, akik mind viszonylag új felfedezetteknek számítanak a szakmában. Raf szépen kitakarított John Galliano után, és még ki is festette a falakat hófehérre, mint azt ahogy a kampányképeken is láthatjuk. A fiatal, feltörekvő modellek és az új, bútorozatlan épület látványa  megfoglalmazta bennem a kérdést, hogy vajon a tervező ezzel a koncepcióval a divatház újjászületésését akarta-e szimbolizálni. raf-simons-first-dior-campa raf-dior-campaign raf-simons-pink-dior-campai raf-simons-dior-campaign-bl raf-dior-campaign-short-ski

A ruhák teljes mértékben egyeznek a tér minimalista design-jával, és a virágcsokrok a falakon úgyszintén passzolnak a ruhák mintájához, mint ahogy a couture show díszleteihez is. Semmi erőltetett mozdulat, semmi dámáskodás, csak könnyed elegancia és kifinomultság jellemzi az új Dior-lányokat. Az ablakokban a kék, felhős ég is megmutatkozik, ami különösen pozitív hatást kölcsönöz a képeknek, ki tudja, talán a Dior Raf Simons vezetésével az egekbe is fog szárnyalni! 😀

Ha visszaidézzük Raf szavait az interjúból, láthatjuk, hogy a ruhák hétköznapokon történő viselését ezeken a kampányképeken tulajdonképpen már meg is valósította, egy egyszerűbb lakásban, barátok körében. Most már csak a vásárlóira vár, hogy ők is leutánozzák ezt.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s