MIT ESZIK EGY IGAZI MODELL?

Tudom, sokan vártatok már egy ilyen bejegyzést, amiben leírom, hogy miből ál igazából egy modell étrendje.

Kezdjük először is azzal, hogy anorexiás modell nincs! Mégpedig azért nincs, mert ha valaki betegesen sovány lenne, egy, nem lenne ereje és energiája napi 1o órában castingokra és fotózásokra rohangálni, kettő, a kliensek nem is akarnának vele dolgozni. Ennek is több oka van, többek között az, hogy a tervezők, magazinszerkesztők is el akarnak kerülni minden attrocitást, ami a túlzottan sovány modellek szereplése miatt éri őket. A ruhák méretezése is korlátozott, tehát mindig olyan lányokat keresnek, akikre a  legkisebb xs-es méret még jó, hogy ne kelljen átszabni a ruhát. A tervezőknek az sem mindegy, hogy a modellek elájulnak e az éhségtől a kifutójukon a divathéten, vagy nem, így általában svédasztal várja a modelleket a backstagekben.

ÉTKEZÉS

A legtöbb modell szálkás alakját a sok sportnak köszönheti, de ismerek olyan lányokat is, akiket eleve ilyen testtel áldott meg a sors. Hogyha mégsem, akkor álltalában megpróbálják minimálisra csökkenteni a szénhidrátbevitelt, és alacsony zsírtartalmú ételeket esznek. Lehetnek ezek például csirke, pulyka, halak, zöldség, gyümölcs, joghurt, tojás, müzli, aszalt gyümölcsök, magvak, esetleg rizs. Nagyon fontos a napi ötszöri étkezés, és a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, mivel ezekkel elkerülhetőek a falási rohamok, nem fogod úgy érezni, hogy azonnal ki kell rámolnod a hűtőt.

Egyéb tippek az egészséges étkezéshez:

1.A panírozott dolgokat próbáld meg kiváltani grillezettre, például a grillezett sajt vagy csirkemell is ugyanolyan finom.

2. Kerüld a cukrozott üdítőket, ígyál inkább ásványvizet vagy cukrozatlan teát.

3. Sokan vannak, akik unalmukban esznek, pédául otthon tv nézés közben. Erre is van megoldás, például a chipseket kiválthatják különböző magvak, aszalt vagy friss gyümölcs, esetleg zöldségek humuszba mártogatva (nyami).

4. Ne kezdj egyből nagyon szigorú diétába, hanem fokozatosan szoktasd hozzá a szervezeted és főleg ne koplalj!

5. Főzésnél étolaj helyett használj olivát, a fehérkenyeret és tésztákat cseréld teljes kiörlésűre.

Összeállítottam egy étrendet pédaként, a saját étkezési szokásaim alapján

Reggeli:

1. Müzli, joghurt, gyümölcs

2. Rántotta zöldségekkel és teljes kiörlésű kenyérrel

3. Teljes kiörlésű kenyér vagy puffasztott rizs szelet, sonka, sovány sajt, zöldség

Ebéd:

1.  Sáláta, hallal, csirkével, sajttal vagy amivel szereted

2.  Csirkemell roston, zöldségekkel vagy barnarizzsel

3.Szendvics teljes kiörlésű kenyérből, sonkával, sajttal, zöldségekkel

Nasi napközben: 

 müzliszelet, gyümölcsök, étcsoki, ízesített kávék, pufirizs, kefír, joghurt…

Vacsora:

1. Mozzarella, paradicsommal és balzsamecettel (nyami)

2. Párolt zöldségek hallal, csirkemellel

3. Gyümölcssali joghurttal (lehet mézzel is)

4. Humusz zöldségekkel

SPORT

Az álomalakhoz vezető legegyszerűbb út azonban mégis a spotban rejlik. Tudom, hogy nehéz rávenni magad, hogy egy fárasztó nap után felhúzd a futócipőt vagy éppen lemenj a konditerembe, ha van erre lehetőséged. De ha már egy ideje edzel, egyszer csak azt fogod észrevenni, hogy szívesen mész, ha egy kis idő kimarad pedig kifejezetten hiányozni is fog a mozgás. Mindig igyekezz valami motivációt találni magadnak, legyen az akár az új kedvenc albumod az iPod-odon, amire futás közben zavartalanul kitombolhatod magad, vagy egy szexi ruha, ami szeretnéd ha tökéletesen állna rajtad. Fél óra futás mondjuk heti háromszor lehetővé teszi, hogy leveszesd a stresszt és az egész idegesítő világot kizárva csak magadra koncentrálj. Szálkásítás vagyis fogyás szempontjából a futás a legjobb, az erősítő edzéstől álltalában csak vastagodnak a végtagjaid, mivel izmot szedsz fel. Ha már egy ideje futsz és a kívánt felesleget ledolgoztad, akkor persze pakolhatsz magadra izmot, ha tetszik, de az erősítő tornáktól ne várj gyors fogyást.

Ne felejtsd el, hogy ez nem egy egyhetes villám-fogyókúra, hanem egy életforma, amit ha kisebb kitérőkkel is, de hosszabb ideig ajánlott követni . Én sem gondoltam volna soha, hogy az étrendem egyszer ezekből a cuccokból fog állni, évekkel ezelőtt szinte naponta jártan Mekibe és faltam a mirelit pizzát. De egy idő után rájöttem, hogy ez az életforma nem csak az alakunk megőrzéséhez járul hozzá, de például sokkal fittebbek leszünk, szebb lesz a bőrünk, hajunk és most már igazából nem is kívánom a McChicken-t és társait. A női magazinokban havonta ott ékeskedik a felirat, hogy ‘fogadd el önmagad, úgy, ahogy vagy’. Csábítóan hangzik, de szerintem inkább állj neki és valósítsd meg azt, amit már hosszú ideje szerettél volna, hogy utána már tényleg ne legyen probláma az önelfogadással.

Remélem tudtam segíteni, receptekért írjatok nyugodtan! 🙂

Reklámok

5 thoughts on “MIT ESZIK EGY IGAZI MODELL?

  1. Fura..ez az elso cikk az altalam ebben a temaban valaha olvasottak kozul, amivel 100%-ig egyet tudok erteni.
    Csak ez a modszer vezetett nalam valaha is eredmenyre.
    Most is igy fogom osszeszedni magam (tavaly sajnos nagyon elhagytam magam).
    Koszi! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s