CARINE ROITFELD: VAN ÉLET A VOGUE UTÁN

Imádom ezt a nőt…sokszor megfogalmazódott már a fejemben, hogy hogyha nagy leszek, Carine Roitfeld leszek, gondolom a rajongásomnak már jelét is adtam, mivel rengeteget posztoltam már Carine-ről. De először is tisztázzuk, hogy ki is ő. 2001-től a Vogue Paris főszerkesztőjeként dolgozott, majd 2011-ben lemondott, helyét Emanuelle Alt vette át. Hogy miért távozott a Vogue-tól az rejtély, hiszen ki akarna lemondani a divatvilágban elérhető legmagasabb pozíciótól, a francia Vogue vezetői székéről? Lemondása után több interjúban is megemlítette, hogy a magazin igazgatása alatt nem bontakozhatott ki, nem alkothatott szabadon, ahogy az rá jellemző volt, hiszen a Vogue imidzse erősen korlátozta a munkáját. Mégis, a magazin történetében soha nem volt még olyan erős editorialokban és advertisingokban, mit Carine ideje alatt, az eladásaikról nem is beszélve. Ezért voltak sokan csalódottak, mikor Alt vette át a stafétabotot.

Carine komolyan gondolta ezt a művészi kibontakozás dolgot, hiszen alig, hogy ex-főszerkesztővé vált, már el is kezdtek keringeni a hírek leendő kollaborációiról projektjeiről, elsősorban a saját magazinjáról. A CR Fashion book első száma egy éves előkészület után idén szeptemberben meg is jelent. Fő koncepciója a tündérmesék és az álmok világa, magyarul mindaz, ami a való életben elérhetetlennek tűnik. Carine a valóságtól elrugaszkodva olyan imidzset épített és olyan érzést adott a magazinnak, ami a Vogue-nál szóba sem jöhetett. Az alapkoncepció egyik építőköve az újászületés gondolata, amit a két címlapon is demonstrálnak a szerkesztők. Lehet, hogy Carine saját életérzését tükrözik ezek a cimlapok, de mivel lánya éppen ebben az időszakban várta első gyermekét, így ez is közrejátszhatott a főszerkesztő baby-mániájában.

Egy Vogue főszerkesztőnél gondolom természetesnek vehető, hogy a legtöbb szupermodell és sztár-divattervező a puszipajtása, közöttük Karl Lagerfeld és Tom Ford is. Amint Carine ‘megszabadult’ korábbi munkahelyétől, azonnal őrült kollaborációkba kezdett különböző emberkékkel. Így volt ez például a Chanel FW kampányával is, amit ő stylingolt. Még mikor nem tudtam, hogy az ő keze volt a dologban, már akkor is imádtam ezeket a képeket.

Carine és Karl azóta is rendszeresen dolgoznak együtt. Nem rég jelent meg a Chanel fancy könyve, a Little black jacket, amiben modellek és filmsztárok bohóckodnak a Chanel signature fekete kosztümjében. Carine amellett, hogy részt vett a könyv szerkesztésében, Coco Chanelnek  is beöltözött a fotózás kedvéért. Elég gyümölcsöző barátság az övék, remélem számíthatunk még efféle projektekre a divatvilág koronázatlan királyától és királynőjétől.

 

Roitfeld még a Barneys kérésére is igent mondott, akik új kampányuk stylingolásával és egy kollekció tervezésével bízták meg és mellesleg kampányarcnak is felkérték gyerekeivel együtt. Carine örök stílusa volt az alapkoncepció, fekete-fehér-szürke színekkel és elegáns, letisztult darabokkal. A fotós Mario Sorrenti, akivel szintén sok közös fotózást tudhatnak már maguk mögött, mint például a Vogue Paris számos címlapját. A new york-i Barneys, mint minden más ilyen cég rendszerint médiaszereplőket és közszereplőket kér fel kapszulakollekció tervezésre, akik éppen a  reflektorfényben vannak. Mindez azt bizonyítja, hogy Carine hirtelen távozása a Vogue-tól rá irányította a média figyelmét, de ezek szerint szerencsére  pozitív értelemben.

Nem csak Carine öltözködési stílusa, de szépségpraktikái is megihlettek egyeseket, így volt ezzel például a Mac is. Nyáron röppent fel a hír, hogy közös sminkkollekciót terveznek a céggel, ami mostanra már számunkra is elérhető. Carine-re jellemző füstös szemek és a vastag szemöldök a kollekció alapjai, így sötét szemfestékpaletták, natúr rúzsok és szemceruzák is a boltok polcaira kerültek.

Az összes kollaboráció és projekt lehetőséget adott a főszerkesztő asszonynak arra, hogy  megismertesse nevét azokkal, akik eddig nem voltak tisztában azzal, hogy ki is az a Carine Roitfeld. Legyen szó akár az amerikaiakról, akár Európáról. A Mac collab-nak köszönhetően nevét és arcát olyanok ismerhették meg a Mac kirakatokon keresztül, akik még talán az életükben nem vettek a kezükbe egy Vogue Parist. Mindent előkészített arra, hogy élete új remekművét, a CR Fashion bookot nagy érdeklődéssel fogadja a nagyközönség. Vélaményt mondani egyenlőre nem tudok a magazinról, mivel egyenlőre limitált példányszámban jelent meg és hozzánk még nem jutott el.

A fő oka annak, hogy elkezdtem megírni ezt a cikket, az egy újabb felröppenő pletyka volt : Carine Roitfeld Fragrance, vagyis a szerkesztő saját tervezésű parfümöt dob piancra. Lehet találgatni, hogy ezúttal vajon melyik céggel szövetkezik…Ahhoz, hogy valakinek egy magazin szerkesztése mellett még ilyen terveket szövögetni is van energiája, az tényleg a divat iránti szenvedélyének tudható be. Természetesen Carine korábbi sikerei és 15 éves töretlen hírneve is hozzájárul ahhoz, hogy még a Vogue vezetői pozíciójának elvesztése után is a topon maradhatott, vagy még feljebb juthatott a ranglétrán, már ha van ennél feljebb.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s